Účtuje vám banka nesmyslné poplatky za vedení úvěrového účtu? Co proti tomu dělat?

Možná jste se již doslechli, že se zvedla vlna nevole ze strany klientů bank k samotným bankám. Lidem se nelíbí, že si banky účtují neoprávněně i poplatky za správu a vedení úvěrových účtů. Tyto poplatky jsou z jejich pohledu nesmyslné a právníci tvrdí, že mají šanci na vrácení. Dalo by se říct, že účtování zmíněných poplatků je nezákonné. Klient je totiž platí jakoby dvakrát a úvěrový účet musí vést povinně, protože je učen ke splácení úvěrů, ač jej vlastně k ničemu jinému využít nelze. Některé banky tyto poplatky nevybírají vůbec, zejména ty novější, jako je např. Air Bank, Fio, mBank, Equa, další, jmenujme ty známější jako je Komerční banka, Česká spořitelna, Raiffeisenbank, UniCredit Bank, si však stojí za svým, že se jedná o zcela legální kroky, se kterými je klient seznámen při podpisu smlouvy a poplatky jsou v podstatě součástí RPSN (roční procentní sazba nákladů).

Inspiraci vzbouřit se proti bankám, získali klienti českých bank v sousedním Německu. Bankám se to samozřejmě moc nelíbí, neboť přijdou i miliardy a také se ani moc nechlubí tím, že poplatky vybírají a je možné se proti tomu ohradit, protože se mohou ozvat další a další klienti. Patříte do skupiny nazlobených zákazníků i vy? Pak si přečtěte, co udělat pro to, abyste případně uspěli a peníze vám byly navráceny.

  1.  Nejdříve musíte požádat banku, nebo-li vyzvat ji, aby vám uhrazené poplatky vrátila zpět. Zašlete do banky doporučený dopis, s tím, že si přejte již nadále poplatky neplatit a aby vám byly navráceny dosud zaplacené. Nemusíte se trápit formulací dopisu stačí jednoduše a jasně napsat problém. Případně si stáhněte vzor formuláře zdarma i internetu.
  2. Poté čekejte na odpověď. Banka by vám měla odpovědět do 30 dnů. Dá se však očekávat, že vám přijde něco v tom smyslu, že vaší žádosti vyhověno nebude. Nicméně tím to nekončí.
  3. V tomto kroku je potřeba rozlišit, zda máte čerpáte spotřebitelský úvěr nebo hypotéku. Pro ty z vás, co mají sjednám spotřebitelský úvěr, požádejte o pomoc finančního arbitra. Je to člověk, kterému můžete svou stížnost ohledně účtování poplatků adresovat. Obraťte se tedy na něj, služby jsou bezplatné, nicméně vy sami musíte nejdříve kontaktovat banku a až po neúspěšném vyřešení může vstoupit do sporu arbitr. Jestliže patříte do druhé skupiny, čerpáte hypotéku, pak byste se měli obrátit na soud. Jenže pokud se do soudního sporu pustíte samostatně, nemuseli byste vyhrát. Žalobu např. na Komerční banku již podalo podalo sdružení dTest. Pokud by spor vyšel ve prospěch žalující strany, dalo by to šanci i dalším nespokojeným klientům, že by mohli i soudu uspět. Máte případně možnost se také přidat ke hromadné žalobě, čím více vás bude, tím větší šanci na úspěch máte.

Některé banky však již zareagovali a zrušily např. účtování poplatku automaticky u všech hypoték či spotřebitelských účtů.

Sdílet článek

Leave a Reply

  

  

  

REKLAMA:
Spravujte správně své peníze "v podnikání"
Vytvořte si "pasivní příjem" díky Progress Academy
On-line kurz,"jak vydělat" na internetu